سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون سختى به نهایت رسد ، گشایش در رسد ، و چون حلقه‏هاى بلا سخت به هم آید ، آسایش در آید . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 98 آذر 20 , ساعت 2:13 عصر

قطار با توجه به ایمنی که در سفر برای مسافران ایجاد می کند، جز گزینه های همیشگی افراد برای سفر به شمار می رود. ایمنی تنها گوشه کوچکی از گزینه های انتخاب قطارهای مختلف به شمار می رود، هزینه مقرون به صرفه و امکانات بی نظیر برای سفر از دیگر این گزینه های تهیه بلیط قطار برای سفرهای دور و نزدیک به شمار می رود. اما در این بین قطارها با توجه به نوع کاربری آن و انرژی های تامین شده به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند.

 

قطارهای معروف دنیا را بیشتر بشناسید + عکس
?

به گزارش افکارنیوز، هر یک از مسافران با توجه به نوع مسافرت پیش رو قطار مورد نظر را انتخاب می نمایند. قطارها انواع گوناگونی دارند که ما در این مطلب تمامی آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. با مطالعه این مطلب می توانید انواع قطارهای معروف دنیا را از لحاظ نوع انرژی، کشور مورد استفاده و امکانات شناسایی کنید. در این مطلب علاوه بر شناسایی منبع معتبری از خرید بلیط قطار را معرفی خواهیم کرد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

قطارهای مغناطیسی را می شناسید؟

از پیشرفته ترین قطارهای موجود در دنیا شروع می کنیم، این قطارها که به قطارهای سریع السیر معروف شده اند، با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا کار می کنند. نمونه بارز این نوع قطارها را بیشتر در ژاپن مشاهده خواهید کرد.

 قطارهای سریع السیر که بر روی خط های شناور مغناطیسی با سرعت 270 کیلومتری حرکت می کنند، اولین و مهمترین گزینه برای مسافرانی است که سرعت را سرلوحه سفر خود قرار می دهند. اگر سرعت را در صدر سفرهای خود قرار داده اید، خرید و رزرو بلیط قطارهای سریع السیر را در دستور کار قرار دهید. در ادامه خطوط ریلی سریع ایران را معرفی خواهیم کرد تا با خیالی آسوده خرید بلیط قطار خود را در این نوع خطوط انجام دهید.

2?

نظریه جالب نشریه تایمز درباره قطارهای سریع السیر ژاپنی

نشریه تایمز در این باره کنایه ای به کشور ژاپن زد و گفت: ژاپنی ها می خواهد رکورد سرعت در جهان را به وسیله این قطارها بشکنند ولی موفق نخواهند شد. قطارهای سریع السیر فقط گوشه ای از استعدادهای ژاپنی ها را شکوفا خواهند کرد.

جالب است بدانید، این رکورد در دست کشور فرانسه بوده که در سال 2007 از خود به جای گذاشته است. قطارهای سریع السیر کشور فرانسه با سرعتی بالغ بر 574 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند.فرانسه کماکان رتبه اول در این زمینه را به خود اختصاص داده است. قطارهای دیگری نیز وجود دارند که مردمان جهان با تهیه بلیط آن به مسافرت می پردازند، یکی از این قطارها مگلو است.

3?

قطارهایی که روی هوا حرکت می کنند

شاید از تیتری که در سربرگ این نوشته قرار دادیم، تعجب کنید، اما باید بگوییم که این موضوع کاملا صحت داشته و قطارهایی وجود دارند که روی هوا حرکت می کنند به این نوع قطارها، مگلو می گویند. ساختار قطار مگلو چگونه است؟ قطارهای مگلو با انرژی مغناطیسی حرکت می کنند. شیوه کارکرد این نوع قطارها به این گونه است که نیروی مغناطیسی قطارها را از روی دو ریل تعیین شده بلند کرده و با استفاده از موتورهای خطی در نظر گرفته روی هوا هدایت می شوند. این نوع حرکت باعث می شود سرعت قطار به طور چشمگیری افزایش یابد.

قطارهای سریع السیر در ایران

قطارهای مگلو با بیش از 200 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. نمونه بارز قطارهای سریع السیر را می توانید در خط تهران مشهد ببینید. خط ریلی تهران به مشهد یکی از خط های سریع السیر ایران به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با قطارهای سریع السیر در ایران می توانید به سایت تیک بان مراجعه کنید. قطار اصفهان تهران و تهران به اصفهان یکی دیگر از خطوط ریلی سریع السیر در ایران محسوب می شود.

برای تهیه بلیط قطار تهران مشهد به سادگی هر چه تمام تر کلمه tikban.com را تایپ کنید و با مراجعه به سایت تیک بان بلیط مورد نظر را خریداری کنید. با این قطارها سرعت و امکانات سفر خود را چندین برابر کنید. امروزه قطارهای مگلو در آلمان، فرانسه، آمریکا، چین و بسیاری دیگر از کشورهای دنیا مورد استفاده عموم قرار می گیرند. سرعت قطارهای مگلو در جای جای جهان با یکدیگر متغیر است. در برخی از این نقاط سرعت مگلوها به 400 کیلومتر در ساعت می رسد. برای آشنایی بیشتر با قطار سریع السیر به مطلب آشنایی بیشتر با قطار فدک و امکانات لوکس آن مراجعه کنید تا با امکانات بی نظیر آن حیرت زده شوید.

4?

چشم اندازهای ریلی ایران در چه سالی تحقق می یابد؟

از زمانی (سال 1306) که راه آهن ایران افتتاح شد، سالیان بسیار زیادی می گذرد. راه آهن ایران در این سال ها دچار تغییرات بسیار زیادی شده است. کشور عزیز ایران با تکنولوژی های روز دنیا همراه شد و خدمات جدیدی را به هموطنان ارائه کرد. این چشم انداز در خطوط ریلی در سال 1404 به تحقق خواهد رسید به نوبه ای که تمامی امکانات و سرعت روز دنیا را در ایران مشاهده خواهید کرد.

با توجه به تحریم های گذشته قطارهای کشور زمین گیر شدند، اما دیری نپایید با گردهم آوردن تکنولوژی های روز دنیا توسط مهندسان ایرانی قطارها در خطوط ریلی دوباره شروع به حرکت در سراسر ایران کردند. یکی از شرکت هایی که در این زمینه بسیار به پیشرفت راه آهن و دور زدن تحریم ها کرد، شرکت حمل و نقل ریلی هستیا است. این شرکت که لوکوموتیوهای خود را از سیستم های توربینی به دیزلی تغییر داد، قدم بزرگی در این راه برداشت. با روی کار آمدن این لوکوموتیوها هموطنان ایرانی با خیالی آسوده به رزرو بلیط قطار خود پرداختند. تولید لوکوموتیوهای داخلی باعث کاهش قیمت بلیط قطار شد.

5?

دستاوردهای ایستادگی

دستاوردهای بسیار زیادی در این زمینه عاید کشور ایران شد که آنها را به اختصار بیان خواهیم کرد. کسب تکنولوژی قطارهای سریع‌ السیر، خودباوری در زمینه ریلی، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی از جمله دستاوردهای کشور ایران در زمینه ایستادگی در برابر تحریم های راه آهن ریلی است. سایت تیک بان tikban.com علاوه بر بلیط قطار، بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس، رزرو هتل داخلی و خارجی را تحت پوشش قرار می دهد. بلیط وسایل نقلیه مختلف خود را با تیک بان، تیک بزنید.

منبع: قطارهای معروف دنیا را بیشتر بشناسید + عکس



لیست کل یادداشت های این وبلاگ