سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خود را نشناسد، به غیر خود نادان ترباشد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 98 آذر 20 , ساعت 2:13 عصر

همه ما روزانه در فرآیند خرید قرار می گیریم از خرید مواد غذایی گرفته تا خرید دیگر وسایل ضروری زندگی.

اما بعضی از اقلام برای ما مهمتر هستند و در هنگام خرید سعی می کنیم تا با قیمت پایینتر و کیفیت بالاتری آنها را تهیه کنیم. این مقوله در هنگام سفر و خرید بلیط هواپیما نیز دارای اهمیت بسزایی می باشد. اگر از ترفندها و تکنیک های خرید آگاه باشید می دانید که چگونه می توان با صرف کمترین هزینه، برترین خرید را انجام داد. در این مقاله سعی داریم تا چگونگی خرید بلیط هواپیما ارزان را به شما یادآوری کنیم.

در هنگام رزرو بلیط هواپیما باید از حداقل آگاهی درباره بهترین زمان خرید، انواع بلیط هواپیما، انواع کلاس پروازی و راهکارهای خرید بلیط ارزان قیمت برخوردار باشید. در این مقاله کمی بیشتر درباره راهکارهای خرید بلیط ارزان هواپیما صحبت خواهیم کرد.

خرید بلیط هواپیما چارتر و لحظه آخری

همانطور که می دانید، بلیط هواپیما در دو نوع مختلف سیستمی وچارتر تقسیم می شوند. بلیط لحظه آخری نیز به بلیط هایی گفته می شود که در لحظات آخر پرواز ارائه می شوند.

حتما شنیده اید که می گویند بلیط هواپیمای خود را مدتها قبل از سفر رزرو کنید. اما ممکن است این کار همیشه به صرفه و اقتصادی نباشد. چرا که بلیط ها در روزهای اول عرضه، با قیمت بالاتری به فروش می رسند. در بعضی شرایط می توان بلیط های چارتر و لحظه آخری را با قیمت بسیار مناسب و اقتصادی تهیه کرد.

بنابراین یکی از راههای خرید بلیط ارزان هواپیما، تهیه بلیط لحظه آخری یا چارتر است. به خصوص اگر در روزهای خلوت و کم سفر سال اقدام به تهیه آن کنید.

?

خرید در روزهای به خصوص هفته

تجربه ثابت کرده است که برای خرید بلیط هواپیما در اواسط هفته مانند دوشنبه و سه شنبه بهترین زمان برای خرید بلیط است. اواخر هفته با نزدیک شدن به تعطیلات بلیط هواپیما گرانتر عرضه می شود.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

در دنیای مدرن امروز، خرید های اینترنتی یکی از روش های جدید و موثر در دست یابی به ارزانترین بلیط هواپیما می باشد. با مراجعه به وب سایت های گردشگری فعال و معتبر می توان به راحتی به انواع بلیط هواپیما دسترسی داشت و با مقایسه قیمت بلیط هواپیما، بهترین گزینه را انتخاب نمود.

مراجعه مکرر به سایت ها

ویژگی بلیط هواپیما اینست که در هر زمان از قیمتی متفاوت برخوردار است. از این ویژگی می توان به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و ارزانترین بلیط را تهیه نمود. برای پیدا کردن این بلیط ها بهترین کار اینست که در زمانهای مکرر به سایت گردشگری رجوع و قیمت بلیط هواپیما را کنترل کرد. به طور مثال پروازهای رفت را صبح هنگام و پرواز برگشت را شب هنگام انتخاب کرده تا تفاوت قیمت را مشاهده نمایید.

استفاده از وب سایت های معتبر

در حال حاضر تعداد زیادی وب سایت گردشگری در کشور ما وجود دارند که همگی در زمینه ارائه خدمات گردشگری و فروش بلیط هواپیما فعالیت می کنند. اما در این بین وب سایت هایی وجود دارند که با کسب گواهینامه های معتبر داخلی و بین المللی و ارائه خدمات برتر به مسافران، توانسته اند از محبوبیت خاصی در بین کاربران برخوردار شوند.

تیک بان به آدرس tikban.com یکی از جامعترین و کاملترین سایت ها دراین زمینه می باشد که با همکاری ایرلاین های معتبر داخلی و خارجی، انواع بلیط هواپیما را در تمامی نقاط تحت پوشش باقیمت های مناسب ارائه می کند.

?

خرید بلیط هواپیما در ایام کم سفر

در بعضی از روزهای سال مانند تعطیلات نوروز و مناسبت های خاص، متقاضیان زیادی برای خرید بلیط وجود دارند. از آنجایی که قیمت بلیط هواپیما بر طبق قانون عرضه و تقاضا تعیین می گردد، قیمت بلیط در این روزها بسیار گرانتر ازروزهای خلوت سال عرضه به فروش می رسد.

بنابراین اگر سفر شما ضروری نیست، سعی کنید در ایام خلوت وکم سفر اقدام به رزرو بلیط هواپیما نمایید.

انتخاب کلاس پروازی ارزانتر

در بین کلاس های پروازی، کلاس اکونومی از قیمت کمتری نسبت به دیگر کلاس ها برخوردار است. انتخاب این نوع کلاس در کاهش قیمت بلیط هواپیما بسیار تاثیرگذار است.

منبع: 7 ترفند ساده برای رزرو بلیط هواپیما ارزان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ